followers comel

Thursday, 11 April 2013

MANJA

Kau betul-betul kenal aku?
Kalau kau betul-betul kenal aku,
sebagaimana Mak aku kenal aku, 
kau akan tahu 
aku ini 
MANJA orangnya. 

Aku mudah merajuk 
bila tak dapat perhatian secukupnya. 

Yang selalu jadi mangsa aku,
mestilah Encik Glottal Stop. :p
Selalu sangat aku marah dan merajuk dengan dia. 
Mujur dia faham aku. 
Kalau aku merajuk je, 
mesti tahu nak buat macam mana.
Selalu je nak ambik hati aku. 
Sayangnyalah Encik Glottal Stop. 
Entahlah. 
Kalau aku hilang dia, 
aku dah tak tahu 
macam mana untuk mencintai
seorang lelaki lagi. 
Jiwang tak? :') 

Aku MANJA, 
sebab aku selalu 
pentingkan benda remeh-temeh.
Sikit-sikit nak sensitif.
Kalau rasa macam orang tak pedulikan aku pun, 

aku dah rasa lain macam.
Kadang-kadang aku menangis.
Manja tak aku? 

Manja kan?
Mesti orang akan menyampah bila tahu.
Tapi ni lah aku.

Aku MANJA, 

sebab aku takut nak buat salah 
depan orang.
Aku nak orang tengok aku dalam keadaan yang terbaik.
Aku selalu paksa diri aku, 

kadang-kadang aku rasa nak give up jugak, 
sebab selalu kena impresskan orang.

Aku MANJA, 
sebab aku ni bukanlah seorang yang terlalu berdikari.
Aku tak masak pun dekat rumah, 

aku selalu tunggu masakan Mak, 
sebab aku takut aku masak tak sedap :\
Tapi aku nak belajar jugak, 

sebab kesian la kat suami aku nanti. HAHAHA :p

Aku MANJA, 

sebab walaupun aku dah ada lesen kereta, 
tapi tak pernah pun nak drive :(
Aku takut kalau aku calarkan kereta Mak aku, 

tambah-tambah lagi Mak dah beli Myvi baru. 
Aku teringin nak bawak. 
Aku teringin nak gi amik adik aku dari asrama. 
Aku teringin. 
Tapi Mak Abah pun makin memanjakan aku, 
diorang protective, tak bagi aku buat semua tu. 

Alahai, manjanya aku :(


#Inilah catatan seorang aku, 

seorang gadis yang manja :p 




ps: Tadi Kaka tegur aku makin kurus. Sebenarnya, aku tak rasa kurus pun :\ Tapi tengok gambar lama ni, yeahh, aku dah kurus sikit la sekarang. HAHAHA

*Ni gambar lama, tangkap dalam bilik persalinan x-ray. Tembamnya saya!



Tuesday, 9 April 2013

Jauh

Hari ini aku habis kelas awal. 
Seawal 10.20 pagi.
Saat aku keluar dari bilik kuliah, 

aku cuba menyapa rakan-rakanku.

Ada yang bahagia 

kerana baru pulang dari desa.
Ada yang bahagia 
apabila mengenakan persalinan baru.

Ya, 

mereka bahagia dalam dunia mereka sendiri.

Aku?

Tak tahu mahu ke mana.
Sebenarnya aku tahu, 

aku tahu aku mahu pulang ke rumah sewa.

Entah kenapa, 

aku mengharapkan orang bertanya, 
aku mahu ke mana.

Aku mengharapkan ada yang menyapa, 

bila pula kelas seterusnya.

Ah, kenapa harapan aku selalunya tinggi, 

buat mereka yang tak sudi?





Aku tahu keadaan sudah tidak sama.
Kalian telah membiarkan aku larut 

dalam kesunyianku.

Terima kasih.

Nota: rasa mahu pergi jauh-jauh, jangan tanya ke mana aku pergi. Aku rasa tidak mahu jawab semua. Semua sudah makin jauh, baik aku, baik kalian.

Monday, 8 April 2013

RINDU


Rindunyalah kat pakcik gemok ni haa.. :')

p/s: sambil dengar lagu Mengintai Langit oleh Coco

Friday, 5 April 2013

Kisah Seorang Aku



Masa berlalu, 
hari berganti, 
dan aku,
masih mencari 
erti diri. 

Di sebalik kehadiran ini 
ada kah yang masih menghargai 
dalam hiruk-pikuk kehidupan 
mungkin mereka juga 
tidak kuasa 
untuk terus mempeduli. 

Tatkala hati sedih dihambat hiba 
aku cuba kentalkannya 

Aku sembunyikan linangan air mata 
di sebalik senyum tawa 
yang aku sendiri tidak tahu 
dari mana datangnya kekuatan 
untuk mengukirkannya
sedangkan ia palsu 
dan memenatkan 

Aku tahu 
kehilangan aku tidak pernah membawa erti 

Pemergian aku 
takkan pernah ditangisi 

Itulah kisah seorang Aku. 

Biarlah, biarlah, 
suatu hari nanti, 
bila aku benar-benar pergi bersembunyi, 
usah cari aku lagi, 
usah cari aku lagi. 

#Hati aku hanya akan dihargai 
apabila ia sudah mati.