followers comel

Tuesday, 27 December 2011

Contest: "Saat Magikal bersama LipIce"


Assalamualaikum. Terima kasih kerana sudi singgah! :)

Memandangkan aku dah kembali aktif berblogging, jadi izinkanlah aku untuk menyertai satu peraduan anjuran Mentholatum; "Saat Magikal bersama LipIce". Woot woot! :D

Hehe. Tiba-tiba terasa segan pulak. Okay, I'm a girl and I'm fine! :D Memandangkan sebelum ini aku pernah dikatakan berperilaku kasar dan tak berperibadi seperti perempuan sejati, jadi kat sini, ingin aku tegaskan bahawa; AKU PENGGUNA SETIA LIPICE, OKAY! Engkau hadoo? :D



Nampak tak koleksi LipIce di situ? ;)
Terima kasih LipIce atas sampel LipIce mini yang comel tu! 

*maaf atas kekaburan gambar, snap hanya menggunakan webcam Acer pink! :D

Sebagai satu-satunya anak perempuan dalam keluarga, LipIce sudah menjadi teman sejati aku, ke mana-mana saja aku pergi. Mengenakan secalit LipIce di bibir sudah mampu membuatkan konfiden aku bertambah, tak semestinya mengenakan make-up yang tebal untuk kelihatan gorgeous. 

Setiap hari sebelum ke kelas, aku akan meluangkan masa seketika di hadapan cermin semata-mata untuk mengenakan LipIce sebagai pelengkap gaya. Malah, LipIce turut dimasukkan ke dalam beg kuliah untuk dikenakan pada bibir sebagai perlindungan tika terik mentari! Almaklumlah, sepanjang hari berada di kampus, keadaan bibir perlu dititikberatkan supaya tak kering dan mencacatkan penampilan, bukan? ;) 




"Saat Magikal bersama LipIce"

Kami bertiga (bestie) mengenakan LipIce untuk majlis dinner terakhir sebelum menamatkan Asasi TESL pada Mac 2011 yang lalu!
Saat terindah ini sudah tentu tak mampu dipadam daripada benak ingatan! 
Terima kasih LipIce kerana menyerikan hidup gadis seperti kami =P 

Sebagai seorang penuntut Bachelor (Education) in Teaching English as Second Language (TESL) dan juga bakal pendidik empat tahun akan datang, aku perlu mempersiapkan diri dengan penampilan yang menarik untuk meningkatkan keyakinan diri di hadapan pelajar kelak. Kehadiran LipIce sedikit-sebanyak telah meningkatkan tahap keyakinan aku, terutamanya ketika membuat presentation di hadapan kelas. Aku sudah tak gusar lagi dengan keadaan bibir yang kering malah dapat tersenyum riang di samping rakan-rakan! :DD 



*Masih boleh kelihatan berseri dengan secalit LipIce di bibir! *winkwink*

Walaupun aku bakal menginjak usia 20 tahun pada 21 Januari 2012 nanti, aku tetap akan terus menjadi pengguna setia LipIce! Sambutan ulang tahun ke-20 nanti mungkin akan lebih berseri dan tak dapat dilupakan dengan kehadiran hamper Mentholatum bernilai RM180, bukan? ;) Haha, I'm just kidding! :D Yang pasti, mata ini pasti takkan lepas daripada memandang deretan LipIce yang comel dan menawan hati setiap kali bertandang ke Watson, Guardian mahupun kedai-kedai lain yang lengkap dengan koleksi daripada Mentholatum ini. Hati ini takkan pernah gundah walau purse susut demi mendapatkan LipIce yang sentiasa di hati! 

p/s: Bukan sahaja UiTM di ku, LipIce pun sama! :D

1 comment:

  1. tahniah zueeeeee :D bangga jap muka saya tersiar :p

    ReplyDelete