followers comel

Monday, 10 October 2011

Rapuh

Hari ni kepala berdenyut-denyut :'| Mungkin sebab berada di bawah terik mentari terlalu lama semasa berjalan untuk beli tiket tadi, ataupun tersilap makan masa tengah hari tadi :'|

Tambah memburukkan keadaan, bila terpaksa menadah telinga mendengar presentations untuk subjek Literature yang bermula pada pukul 4 petang tadi 
-.-"


Ni bukan masa kelas Literature tadi tau -.-"

Rapuh, ya aku sangat fragile sekarang. Terlalu lemah! -.-" Sebulan telah berlalu dengan pantas semenjak aku kali pertama menjejakkan kaki di sini. Tapi masih, aku rasa ada sesuatu yang 'kurang' di sini ;'| Ya Allah, apakah itu? Berikanlah petunjuk kepadaku Ya Allah...

Ya Allah, berdosanya aku pada Mak Abah Ceksu & Pokpa, kalau aku tak dapat belajar bersungguh-sungguh, pakai selempang pink pada hari konvo nanti :'| Mereka telah terlalu banyak berkorban untuk aku, sedangkan aku? Masih terawang-awang di sini, mencari hala tuju dan identiti diri...

Ya Allah, Kauberikanlah kekuatan buat jiwa yang lemah ini :'| Sesungguhnya aku bersyukur kepadaMu kerana 'menghadiahkan' aku seorang rakan yang baik, yang selalu ada di sampingku, saat susah dan senang. 

Saat aku rapuh, Kauberikan 'tongkat' untuk terus berdiri. 
Saat aku sedih, Kauhadirkan 'sapu tangan' untuk menghapuskan juraian air mata..

Ya Allah....


Aku mahu senyum begini setiap hari :)
Biarlah pedih dan perit semalam bersemadi, 
dan cahaya kebahagiaan terus memancar saban hari. 

InsyaAllah~


1 comment: