followers comel

Friday, 14 October 2011

masih mencuba :'|

Tengah hari ni nasi putih + ayam masak merah + sambal jadi mangsa aku. Nasi tu pasti menangis sebab aku tak habiskannya. Kejam kan? 

Setiap kali tibanya Khamis, hati aku pasti berbelah bagi. Suka tu memanglah suka sebab hari Khamis tak ada kelas! Tapi yang tak bestnya, petang ni kena kawat lagi :'| *mengeluh 

Ya Allah, 
rindu sungguh pada diri aku yang dulu. 
Diri aku yang sangat kental setiap kali berdepan cabaran dan masalah. 
Diri aku yang punya confidence level yang tinggi.
Diri aku yang tak pernah peduli kata-kata nista orang lain.
Sungguh, aku rindu.

Sekarang?
Aku cuma gadis yang amat rapuh hatinya, 
tidak boleh diusik langsung, 
kelak berkecai kepingannya :'( 

Ya Allah, 
bukan ini yang kupinta.
Bukan ini yang kumahu.
Aku sentiasa mencuba, 
malangnya aku tak mampu.

Aku cuma manusia biasa, 
yang ada ketikanya,
tak mampu berdepan dengan semua ini. 

Ya Allah, 
Kaukentalkanlah hati ini, 
Kautabahkanlah jiwa ini,
Kauberikanlah ketenangan buat hati ini,
supaya aku di sini mampu jadi setabah dulu,
setabah waktu di SESTER dulu...

Ya Allah,
Kaukeluarkanlah aku dari comfoft zone yang terlalu membelenggu diri ini,
Kaugerakkanlah hatiku untuk perkara-perkara yang bermanfaat,
sesungguhnya aku hanya insan yang lemah, 
yang sering kali terlupa...


Tabahnya aku di SM Sains Kuala Terengganu dulu,
betapa aku ingin jadi setabah dulu! 

Mak Abah Ceksu Pokpa, 
maafkan E'ka sebab jadi terlalu fragile sekarang :'(

InsyaAllah E'ka akan terus membaiki diri...
InsyaAllah...



1 comment:

  1. sabar k zue? ini baru permulaan. banyak lagi yang menanti di hadapan.

    harus kuat. zue saya tak lemah macam ni. :')

    kalau rapuh, mintalah kekuatan pada Dia. Khanya pada Nya tempat kita meminta apa saja. Apa saja zue, apa saja. :)

    gud luck sweetie :)

    ReplyDelete